Domowe masło orzechowe


Jak zrobić domowe masło orzechowe? Bardzo prosto. Wystarczy Ci pół kilograma prażonych, ale nie solonych orzeszków ziemnych, sól i jakiś blender. Prościzna.
Masło orzechowe chciałam zrobić już dawno temu. Robią je już chyba wszyscy. 
To, co mnie powstrzymywało to brak odpowiedniego sprzętu. No wiecie.. nie mam Vitamixa. Nie mam też żadnego innego mocarza o wielkiej mocy. Mam jedynie mikser z takim dokręcanym ręcznym blenderem, potocznie zwanym żyrafą. Ah no i kielichowy, moc sześćset. Łobuz jak nic.
Jednakże, to właśnie moc 600 dała mi nadzieję. Mogło się udać. To był ten dzień. 
Wrzuciłam te 500g orzeszków do kielicha, włączyłam mielenie, 1, 2, 3, MAX. I dupa. 
Zmieniło się na proszek, obkleiło nożyki i koniec. Dalej nie poszło. Już miałam to wszystko wrzucić w jakieś ciasto, ale coś mnie powstrzymało. Przesypałam do miski, wkręciłam żyrafę na swoje miejsce i ruszyłam do boju.  15 minut później oblizywałam łyżeczkę. Masło wyszło piękne, kremowe, z malutkimi kawałkami orzeszków. Cudowna słona masa idealnie przyklejała się do zębów i do języka. 
Prościzna.

Składniki:

-500 g prażonych, niesolonych orzeszków ziemnych (pssst. kupiłam w Biedrze)
- soli do woli/ wedle uznania

Sprzęt:

Najpierw rozdrabnianie na okruszki - kielich
Potem dalsze rozdrabnianie już za pomocą żyrafy.

Uwagi:
1) Nie musisz dodawać oleju, orzeszki puszczą go całą masę
2) Jeśli Twój sprzęt zrobi się ciepły, zrób sobie przerwę i daj mu odpocząć.

Smacznego. 


Share:

1 komentarze

Łączna liczba wyświetleń