Nowoczesne zasady odżywiania. Przepisy mistrzów - RECENZJA

Nowoczesne zasady odżywiania. Przepisy mistrzów


Książkę  Leanne Campbell otrzymałam już jakiś czas temu, nie powiem jaki, bo wstyd się przyznać, ale było to w któryś, późno-wiosenny dzień. Od razu powiem, że jest to pierwsza książka kucharska jaka weszła w moje posiadanie, i oczywiście pierwsza wegańska.
Nowoczesne zasady odżywiania - przepisy mistrzów, już samym tytułem nawiązują do wcześniejszych publikacji takich jak, Nowoczesne zasady odżywiania oraz Nowoczesne zasady odżywiania w praktyce. Poprzednich tytułów nie czytałam, dlatego otrzymaną książkę z przepisami potraktowałam, jak zupełnie niezależne wydawnictwo.



Przepisy
W Nowoczesnych zasadach odżywania - Przepisy mistrzów,  znajdziemy 144 przepisy na zdrowe dania roślinne, o różnym stopniu trudności i mam tutaj na myśli zarówno przygotowanie potraw jak i znalezienie produktów.
Książka dzieli się na rozdziały, takie jak: Chleby i babeczki, Dania śniadaniowe, Przystawki i sałatki, Zupy i Gulasze, Burgery, kanapki i tacos, Dania główne,  Przekąski, Desery a także rozdziały dotyczące kategorii żywieniowych, wartości odżywczych oraz kilka słów o autorach przepisów. Podział jest logiczny, i jasny co znacząco ułatwia poszukiwanie przepisów.
Już po wstępnym zapoznaniu się, z treścią wydawnictwa, można zauważyć, że jest to niepodważalnie pozycja, której pierwsze wydanie ukazało się w Stanach Zjednoczonych. Chlebek bananowy, syrop daktylowy, burgery, tacos w kilku wersjach, enchilada, talaretki z masłem orzechowym,  niezmiennie kojarzą mi się z kuchnią amerykańską, mimo, że korzenie tych potraw sięgają zupełnie innych części świata. Chcę przez to powiedzieć, że w mojej opinii, książka ta jest opracowana tak, aby smakowało tym zza wielkiej wody.
Osobiście uważam, że jest to jej zaleta. Lubie odkrywać nowe smaki, więc takie propozycje bardzo mi odpowiadają.
W książce znajdziemy, wiele świetnych i prostych przepisów, takich jak ten na Najlepszy na świecie syrop daktylowy ( dlaczego sama nie wpadłam, na coś tak genialnego?) czy też świetną Zupę marchewkową.
Nie lękajcie się jednak, wielbiciele bardziej skomplikowanych dań oraz wyrafinowanych smaków, także poczują się usatysfakcjonowani.
To samo zresztą dotyczy osób które dopiero co zaczynają swoją drogę z kuchnią roślinną. Mamy tutaj przepisy na dania, które na pewno zasmakują mięsożercom, i które spokojnie możemy serwować gościom, którzy niekoniecznie mają ochotę na roślinne przysmaki. Gulasze, warzywa grillowane, zapiekanki, gazpacho  itp. krótko mówiąc: jest w czym wybierać.
Jeśli dopiero zaczynacie swoją przygodę z kuchnią roślinną, zawarte tu propozycje powinny Wam się spodobać.  
Jeśli natomiast ubicie łączyć nietypowe smaki powinniście sprawdzić przepis na Kalafior w mleku migdałowym czy też Młodą kapustę chińską w sosie imbirowym.


Zdjęcia
No i tutaj muszę ponarzekać. W kwestiach jedzenia, (być może nie słusznie)  jestem wzrokowcem. Zdjęcia są tym, za co kocham blogi kulinarne, z powodu zdjęć potrafię spędzać godziny na Pintereście, i z powodu wspaniałych obrazów, uwielbiam filmy o gotowaniu. Zdjęcia w książce są i nie jest ich wcale mało, ale są fatalnie umiejscowione - w samym  środku książki.  Jeśli chcemy zobaczyć jak wygląda jakieś danie, musimy przeglądać "galerię' w środku aby sprawdzić propozycję podania. Zdecydowanie wolałabym gdyby zdjęcie danego dania było w tym samym miejscu co przepis, nawet jeśli nie do wszystkich przepisów, zostały przewidziane zdjęcia.

Nowoczesne zasady odżywiania. Przepisy mistrzów

Dodaj napis



Dostępność
Internet/ sklepy stacjonarne
Cena: Ok 35 zł ( źródło: Ceneo)


Podsumowanie


Jest zdrowo ale syto, bez tłuszczów trans, bez przetworzonych produktów, i bez zbędnego słodzenia. Jest prosto i wykwintnie. Jest dietetycznie i jest sporo zdrowego comfort food. Jest tak jak lubię. Nowoczesne zasady odżywiania, to świetna pozycja zarówno dla osób które dopiero zaczynają swoje roślinne rewolucje, jak również dla tych którzy raczą się zieleniną od dawna, i  lubią poszerzać swoje dotychczasowe kulinarne horyzonty.  Jeśli szukacie praktycznej książki, bez miliona zdjęć, ilustracji i kolorowych czcionek, a  przy tym nie chcecie płacić za nią  kroci, to jest  propozycja dla Was.



Ja polecam, a Wy? Macie, czytacie, używacie? Jakie książki możecie polecić :) ?

Share:

3 komentarze

  1. Hej Anika, właśnie zastanawiam się nad zakupem tej książki i przyznam szczerze, że to jedna z najlepszych recenzji jaką udało mi się znaleźć :) Narobiłaś smaka na te przepisy...

    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam pomóc :) Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Hej, fajna recenzja, tylko jedna rzecz mnie intryguje odnośnie książki - czy przepisy w niej zawarte są skomplikowane i czy w miarę tanie?

    OdpowiedzUsuń

Łączna liczba wyświetleń