Dyniowe risotto i "Chef" jako inspiracja do stania przy garach.




       Kilka miesięcy temu po raz kolejny rozstałam się z tym blogiem. Tak już mam, że kiedy mam jakieś problemy, moja kreatywność chowa się gdzieś głęboko razem z poczuciem sensu, i chęcią do tworzenia czegokolwiek. 
Kilka tygodni temu, ugotowałam przepyszne risotto, zmusiłam się do zrobienia kilku zdjęć i .. odechciało mi się tym dzielić z kimkolwiek. 
Kilka minut temu skończyliśmy oglądać "Chef'a" i oh lord.. tak strasznie chce mi się jeść i gotować. Pomysły rozsadzają mi głowę. Kto wie.. może będziemy spotykać się częściej?

Składniki:

0,5 kg dyni
1 litr wywaru warzywnego
1 średnia cebula
2 łyżki posiekanej natki pietruszki
1 liść laurowy
1/3 łyżeczki gałki muszkatołowej
łyżka sli
szczypta pieprzu
duża szklanka ryżu

Przygotowanie:

Cebulę należy drobno posiekać, dynię obrać i pokroić w spore kotki. W dużym garnku zeszklić drobno posiekaną cebulę, ja użyłam oliwy z oliwek ale możecie użyć dowolnego oleju. Kiedy cebula będzie już miękka i złocista wrzucić dynię. Całość zalać ok 1/2 szklanki wody. Dodać liść laurowy, gałkę muszkatołową  oraz sól. Dusić pod przykryciem ok 5-7 minut aż dynia zacznie robić się miękka. Część dyni przełożyć przełożyć z garnka do miseczki. Robię tak ponieważ dynia szybko staje się miękka i łatwo się rozpada, po dodaniu ryżu, ta która pozostanie w garnku zamieni się w dyniowy sos. Po odłożeniu części dyni na później, wsypać ryż oraz podlać bulionem. Bulionu dolewamy po chochelce, powtarzając zabieg kiedy ryż już go wypije :)

Gdy ryż będzie już prawie miękki, dodaj natkę pietruszki i dokładnie zamieszaj, a kiedy zmięknie już całkowicie dorzuć do niego resztę dyni, wymieszaj i nakładaj na talerz albo hm.. do kubka?







Share:

4 komentarze

  1. to danie to coś dla mnie, ponieważ jestem fanką dyni! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to super! Mamy październik, czas dyni :)

      Usuń
  2. i dynię można wykorzystać w świetny sposób.

    OdpowiedzUsuń
  3. O, dawno nie robiłam risotto, muszę zrobić póki jest dynia! Pewnie, pisz częściej :)

    OdpowiedzUsuń

Łączna liczba wyświetleń