Fasolka po bretońsku. Pyszna, sycąca, wegańska.


 
   Dawno, dawno temu, kiedy byłam jeszcze wszystkożernym dzieckiem, moja Mama bardzo często gotowała Fasolkę po bretońsku. Pamiętam, że dodawała do niej,  jakąś tam kiełbasę i pamiętam, że bardzo często tą kiełbasę wyciągałam. Fasolkę lubiłam, bigos zresztą też, ale to mięso w środku zawsze mnie odpychało, dlatego nigdy sama ich nie gotowałam. Co więcej, zawsze wydawało mi się, że wyjątkowy smak tym potrawom nadaje właśnie mięso..bardzo się myliłam..
Fasolce z poniższego przepisu w naszej ocenie, niczego nie brakuje. Nawet mój mięsożerny małż, jest zdania, że nasza fasolka wymiata ;)

Enjoy!




Składniki:

- 1 spora szklanka białej fasoli
- dwie średnie cebule
- 5 łyżek koncentratu pomidorowego
- pół pęczka natki pietruszki
- 2 łyżki oleju słonecznikowego
- łyżka masła roślinnego
- 1,5 łyżeczki majeranku
- łyżeczka vegety natur lub innej warzywnej przyprawy
- 1/2 łyżeczki czerwonej, słodkiej papryki suszonej
- 2 liście laurowe
- 2 kuleczki ziela angielskiego
- sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:

Fasolę namoczyć przez noc i ugotować z odrobiną soli i liściem laurowym.
W osobnym garnku, zeszklić posiekaną w kostkę cebulę, do zeszklonej cebuli dodać posiekaną natkę pietruszki oraz resztę przypraw (także ziele angielskie i  liść laurowy). Cebulę wraz z przyprawami podlać 1/3 szklanki wody i dusić około 5 minut. 
Koncentrat pomidorowy wymieszać ze szklanką wody, zalać cebulę, doprawić solą i pieprzem i dusić pod przykryciem kolejne 5 minut. Do sosu dodać ugotowaną wcześniej fasolkę, dusić na małym ogniu około 10 minut. 

Doprawić do smaku, solą, pieprzem lub przyprawą warzywną. 




Smacznego :)


Share:

1 komentarze

  1. Byloby nam milo, gdybys zechcial go wpisac na Ptitchef.com, zeby mozna go bylo zaindeksowac.

    Ptitchef jest katalogiem, który pozycjonuje najlepsze kucharskie strony internetowe w sieci. Setki blogów juz sa na nim juz zapisane i korzystaja ze strony Ptitchef, zeby przedstawic swoje wlasne strony internetowe.

    Zeby zapisac sie na Ptitchef, wejdz na
    http://www.petitchef.pl/index.php?obj=myaccount_site&action=form

    lub na http://www.petitchef.pl i kliknij na « Dodaj swój blog-strone » w górnym pasku.

    Pozdrawiam

    Camelia
    Petitchef.pl

    OdpowiedzUsuń

Łączna liczba wyświetleń