Orientalna kapusta duszona. Danie idealne na zimę.





U mnie w kuchni posucha, to znaczy, że gotuję bardzo ekonomicznie. Jednymi z moich awaryjnych dań w ostatnim czasie są duszona kapusta i duszona cebulka, w towarzystwie chleba lub kaszy.
Na orientalną kapustę wpadłam w necie już dawno, jednak przepis posiadał zbyt wiele dodatków, których nie miałam, wiec postanowiłam zrobić ją bardziej po mojemu, czyli w tańszej i prostszej wersji. 
Przygotowanie tego super dania zajmie Wam max 30 min, w zależności od tego jak cienko poszatkujecie kapuchę. Ja szatkować nienawidzę, więc po prostu ciosam nożem, i za kare muszę ją dusić dość długo.






Składniki:

- Połówka niewielkiej główki białej kapusty
- szklanka wody
- dwie łyżki oliwy
- płaska łyżka stołowa masali lub curry, co kto woli.
- pół łyżeczki kurkumy -opcjonalnie.
- łyżeczka soli
- szczypta pieprzu
- Można dodać odrobinę cukru, aby wydobyć słodycz z kapusty, ale nie jest to konieczne

Przygotowanie: 

Kapustę drobno szatkujemy, lub grubo ciosamy ( zależności od preferencji), wrzucamy na rozgrzaną oliwę, zalewamy 1/3 szklanki wody. Dusimy cały czas pod przykryciem. Po 5 minutach dodajemy wszystkie przyprawy i bardzo dokładnie mieszamy..wciąż dusimy pod przykryciem, dolewając regularnie wody.
Jest gotowa kiedy zmięknie, przy ciosanej jest to wspomniane 30 min.

W zależności od ilości kandydatów do michy, można naciosać więcej :) U nas pół główki to porcja dla dwóch osób.

Smacznego.

Share:

0 komentarze

Łączna liczba wyświetleń