Aromatyczne Risotto Jarmużowe

Do naszego wyjazdu z Łodzi, zostało już tylko 7 dni. Co za tym idzie, na wyposażeniu mojej kuchni mam jedynie dwa malutkie garnuszki. Królują, więc u mnie dania jedno-mało-garnkowe.
       A najlepszym daniem jedno-mało-garnkowym są risotta, lub po prostu ryż z czym się da. Kiedyś przeczytałam przepis na Risotto z Jarmużem po Indyjsku, nie pamiętam gdzie, ani co dokładnie miało się w nim znajdować, ale mam nadzieję, że chociaż częściowo udało mi się zapamiętać składniki. 


Nie będę też ściemniać.. ostatnio mam wstręt do gotowania, wstręt do wszystkiego nad czym należy się skupić i ogólnie wstręt do świata. Zmiany męczą, a to wszystkie formalne sprawy, które trzeba załatwić, uwielbiają przeciągać się w nieskończoność. Innymi słowy, jestem zmęczona, dużo kurwuję, i nawet krzywo skrojony plasterek marchewki irytuje mnie do tego stopnia, że mam ochotę komuś, kolokwialnie mówiąc.. przypierdolić. Ale nic to, kiedyś się to chyba skończy?

Ku mojej radości, a jednocześnie przykrości w pobliskim Realu ponownie pojawił się Jarmuż. Moje pierwsze podejście do tego super-warzywa, było nieudane, kupiłam go kiedyś, właśnie w sklepie R. Był przejrzały, pleśniejący i nadawał się jedynie na bliższy kontakt z koszem na śmieci. Od tego czasu, pojawił się tam tylko raz, tak samo stary i brzydki jak poprzednio. Dziś mi się poszczęściło, akurat buszowałam między marchewkami i sałatami, kiedy nadeszła Pani wykładająca towar, i położyła świeżutki, zieloniutki jarmuż, prosto przede mną. Bez zastanowienia wrzuciłam go do koszyka. W końcu. Smutek tylko w tym wszystkim się czai, bo dobre to ziele, a sprowadzili go dopiero przed moją wyprowadzką w Łodzi.  Pozostaje tylko mieć nadzieję, że uda mi się go znaleźć na moim Mikołowskim targowisku, i póki co zaprosić Was na mega pyszne i...

Aromatyczne Risotto Jarmużowe. 


Składniki:

- 5 dużych liści jarmużu
- 1 mała papryka czerwona
- 2 średnie pomidory
- 1 mała cebula
- 2 małe marchewki
- 2 torebki ryżu brązowego
- 2 łyżki oleju
- łyżeczka Garam Masala
- korzeń Imbiru ( kawałek wielkości ząbka czosnku)
- szczypta: Curry, gałki muszkatołowej, Kurkumy oraz sól i pieprz do smaku. 

Przygotowanie:

Cebulkę  należy drobno pokroić i zeszklić na oliwie lub oleju. Paprykę i marchewkę, także pokroić drobno i dodać do zarumienionej cebulki, podlać odrobiną wody i dusić przez ok 15 minut, aż warzywa troszkę zmiękną. Dodać wszystkie przyprawy, i znów podlać odrobiną wody. Jarmuż pokroić w dość drobne paski, dorzucić do warzyw i dusić razem przez następne 15 minut. Kawałek Imbiru przecisnąć przez praskę do czosnku, dodać do warzyw i dokładnie wymieszać. Po 15 minutach dodać pokrojone drobno pomidory i dusić jeszcze 5 minut. Wymieszać z ugotowanym uprzednio ryżem. Podawać polecałabym, po kilku godzinach kiedy ryż przejdzie smakiem warzyw. Ja jednak porażałam od razu, całkiem sporą porcję i nie wiele mniejszą dokładkę :)

Smacznego!

Share:

1 komentarze

Łączna liczba wyświetleń