Sałatka brokułowa z pomidorami i sosem Awokado.

Odzwyczaiłam się od życia w samotności i od gotowania tylko dla siebie. Pisałam ostatnio, że ma to swoje plusy, no i na prawdę ma,  bo na przykład..  mogę się skupić na jedzeniu tego na co mam ochotę, bez chęci sprawienia przyjemności Mężowi ( tak Andree- wiem że to przeczytasz, więc wiedz, że  lubię Ci robić przyjemne :D )
Ale minus z tym jedzeniem jest taki, że dosłownie nienawidzę jeść sama,  po prostu nie smakuje mi jedzenie, kiedy spożywam je w samotności,  nie bardzo chce mi się więc, w ogóle przygotowywać skomplikowane strawy. Kuchnia Witariańska sprawdza się ostatnio idealnie, a kiedy mam ochotę na coś na ciepło, to musi to być maksymalnie proste danie. 

         Ostatnio szaleję za Avocado. Mogłabym je dodawać do wszystkiego. Kocham, wielbię. Nadaje się do koktajli, do sosów, do lodów, do sałatek, do wszystkiego. Dziś wymyśliłam sobie sos. Gęsty, czosnkowy, aksamitny, cudowny.
Jest idealnym zamiennikiem sosu czosnkowego na bazie śmietany, moim zdaniem jest nawet lepszy.
Sos ten jest też podstawą poniższej sałatki. To dzięki niemu, powaliła mnie ona na kolana.  


Sałatka z brokuła i pomidorków z sosem czosnkowym Awokado.





Składniki:

- 1 brokuł
- 10 pomidorków koktajlowych

Na sos:

- Pół miękkiego, dojrzałego Awokado
- łyżka soku z cytryny
- 3 łyżki mleka ryżowego
- duży ząbek czosnku
- 1/3 łyżeczki pieprzu
- 1/3 łyżeczki soli
- szczypta gałki muszkatołowej
- szczypta słodkiej, czerwonej papryki

Przygotowanie: 

Brokuł dzielimy na różyczki, wrzucamy do gotującej, osolonej wody i gotujemy na małym gazie 4-5 minut. 
Pomidorki kroimy na ćwiartki i wrzucamy do odsączonego i ciepłego brokuła.
Składniki na sos, łączymy dokładnie za pomocą blendera, ucierając tak długo aż sos będzie idealnie gładki. Czosnek przeciskamy przez praskę i dodajemy do sosu.
Warzywa mieszamy dokładnie z sosem w misce, i jemy póki ciepłe :)



Share:

6 komentarze

  1. Jadłam wczoraj ale bez awokado i z jajkiem bardzo mi smakowała wiec pewnie i Twoja propozycja przypadnie mi to gustu tym bardziej ze uwielbiam brokuły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam, dla mnie ta sałatka to odkrycie roku :D

      Usuń
  2. wygląda fantastycznie !! Jak tylko wrócę do swojegi domu to sałatkę chętnię przetestuję

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam sałatki z brokułem! :) robię podobną tyle, że z jajkiem, ale bez awokado - będę musiała spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zamieńcie jajko na awokado. Będzie lżejsza i zdrowsza, i na pewno się nie zawiedziecie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pyszności :) pozdrawiam i zapraszam na warzywa z grilla http://www.zgrilla.pl/cukinia-i-baklazan-z-feta-i-szczypiorkiem-z-grilla/

    OdpowiedzUsuń

Łączna liczba wyświetleń