Pieczone Bataty z warzywami w sosie Tahini.

   Przypomniałam sobie właśnie o przepisie, który miałam zachomikowany na czas "po surowym eksperymencie" a mianowicie przepis na pieczone Bataty.
Co do samych ziemniaków, nie jestem w stanie powiedzieć czy je lubię czy nie lubię. Kiedy zrobiłam je pierwszy raz na kolację, nie wiedzieliśmy nawet czy nam smakują. Dziwne takie, słodkie ziemniaki. Nie jestem też fanką, mieszania typowo słonych potraw ze słodkimi dodatkami. Mój mąż zresztą też nie. Całość więc polecam osobom, lubiącym Bataty, i lubiącym wspomniane już połączenia. Ja bataty kupię jeszcze nie raz, jednak na pewno nie użyję ich do wytrawnego obiadu, jedynie do deseru. 
Poniższy przepis, mimo nie zadowalającego mnie połączenia, uważam za udany. Sałatka była zaje...a a ziemniaki, jedzone osobno też niezłe ( pomijając zaskoczenie tym ekstremalnie słodkim smakiem)  :)

Pieczone bataty z warzywami w sosie Tahini.



Składniki:

- 2 spore Bataty
- Pęczek natki pietruszki 
- por- biała część
- pół szklanki ugotowanej czerwonej fasoli
- pół szklanki ugotowanej kukurydzy
Można użyć z puszki, ale jak macie możliwość ugotować, to byłoby zdrowiej ;)
- 1/3 szklanki sosu Tahini



Przygotowanie:

Bataty kroimy w 2 cm plastry, pieczemy w temperaturze 180 stopni, przez 20 minut, aż będą miękkie. 

Pora kroimy drobno w krążki, siekamy pietruszkę i mieszamy razem z kukurydzą i fasolą oraz sosem tahini. Doprawiamy solą i pieprzem i już. 


Smacznego!





Share:

0 komentarze

Łączna liczba wyświetleń