To tylko zwierzęta

Trafiłam dziś w sieci na bardzo poruszający film pt. "To tylko zwierzęta".  Polski dokument, który powinien zobaczyć każdy człowiek jedzący mięso. 
Domyślam się że spora część z Was może znać ten materiał, tym którzy nie znają, na prawdę szczerze polecam.

Niezależny film dokumentalny ukazujący różne oblicza relacji między człowiekiem a innymi gatunkami. Kim są zwierzęta i jakie zajmują miejsce we współczesnym społeczeństwie? Dlaczego są zabijane w ilościach, których nie da się zliczyć, dlaczego są więzione i zadaje im się niepotrzebny ból, skoro podobnie jak my chcą żyć, być wolne i unikać cierpienia? W jaki sposób uprzedmiotowienie zwierząt odbija się na relacjach międzyludzkich? Jeżeli odpowiedzią jest, że TO TYLKO ZWIERZĘTA, kim więc jest człowiek?
"To tylko zwierzęta" jest pierwszym polskim pełnometrażowym filmem dokumentalnym, poruszającym temat praw zwierząt. W marcu 2012 roku odbyły się premierowe pokazy filmu w kilkunastu miastach. W maju 2012 roku autorzy zdobyli statuetkę magazynu "Vege" za promowanie weganizmu. Dokument przybliża obecną sytuację zwierząt w Polsce, nakreśla jej przyczyny oraz zachęca do zmian i aktywności na rzecz zwierząt.


      Film skończyłam oglądać kilka minut temu, i tak sobie siedzę i myślę, jak mogłam? Jak mogłam przykładać do tego rękę, kupując, jedząc a nawet udostępniając tutaj przepisy mające w sobie produkty odzwierzęce. To nie jest tak, że doznałam dziś objawienia. Ja to wszystko już wiedziałam. Czasem po prostu potrzebuję bodźca, żeby tak na prawdę zrozumieć. 
Nie jestem też najlepszym przykładem weganina. Mięsa nie jem od kilkunastu tygodni, ale wciąż zdarzało mi się jadać produkty mleczne, bo bardzo je lubię.. 
Mimo całej wiedzy jaką już posiadam i świadomości, wciąż to robiłam, bo łatwiej jest być wegetarianką niż weganką. Z każdym dniem dochodzę jednak do wniosku, że weganizm wcale nie jest trudny, wystarczy po prostu nie jeść pewnych produktów. Czym je zastąpić? wystarczy coś wybrać. Tak na prawdę mamy przed sobą miliony możliwości. 
Pisałam też jakiś czas temu o Surowej Diecie, która niesamowicie mnie fascynuje. Przyznaję jednak wszelkie próby jedzenia surowo, doprowadzały mnie do frustracji. Z jednej strony zajadałam surową sałatkę, albo tortillę, po czym otwierałam lodówkę, aby wyciągnąć ser i zjeść z nim kanapkę, a na drugi dzień, stawałam na rzęsach żeby wymyślić wegański obiad. 
Przez ostatnie tygodnie nie byłam ani dobrą wegetarianką, ani weganką ani witarianką. I cały mój sposób i wizja odżywiania były zdecydowanie zbyt skomplikowane. 

To co dziś zobaczyłam było tylko niezbędnym bodźcem aby ostateczne zerwać z produktami odzwierzęcymi, wiec jeśli tak jak ja utknęliście gdzieś między wiedzą a zachciankami, to powinniście znaleźć tą wolną godzinę i spędzić ją z tym filmem. 

Strona oficjalna filmu:  http://www.totylkozwierzeta.pl/

Do obejrzenia ( nie wiem czy legalnie ale i tak udostępniam): 


Share:

0 komentarze

Łączna liczba wyświetleń