Sałatka z pieczonych warzyw.

Czyli coś co do tej pory się u mnie nie pojawiało, ale będzie.. oj będzie. Dużo warzyw będzie :) 
   Kiedyś, gdzieś- za cholerę nie pamiętam gdzie widziałam przepis na jakąś pieczoną sałatkę. Składników co prawda nie zapamiętałam, ale spodobała mi się idea pieczonych warzyw. Wymyśliłam więc swoją wersję.  Prz okazji podpiekania warzyw upiekłam też ziemniaczki, ale możecie ją podawać z czym tylko chcecie, jak również przygotować jakiś sos. Ja postawiłam na same warzywa, zioła i przyprawy.








Składniki:

- 12 średnich pieczarek
- 1 spora cukinia
-  mała czerwona cebula
- 1 zielona papryka
- 1 średni ząbek czosnku
- szczypta tymianku
- szczypta suszonej bazylii
- pół łyżeczki suszonego oregano
- szypta suszonego cząbru
- ok. 1/2 łyżeczki słodkiej papryki
- szczypta pieprzu
- 1,5 łyżki oliwy z oliwek

Przygotowanie:


Cukinię kroimy w półksiężyce, cebulę w piórka, pieczarki w plasterki, paprykę w paseczki.
W dużej misce mieszamy zioła i przyprawy z oliwą. Do miski z oliwą wrzucamy warzywa o dokładnie mieszamy, aż wszystkie będą delikatnie natłuszczone. Tak przygotowane warzywa, wysypujemy na blasze, na papier do pieczenia. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 175 stopni, w sumie pieczemy ok 30 minut. Co najmniej 3 razy mieszając ( nie koniecznie dokładnie) lub przerzucając warzywa aby równomiernie się przypiekły.
    Podpieczone warzywa wrzucamy z powrotem do miski, przeciskamy ząbek czosnku i dokładnie mieszamy. Możecie oczywiście dosolić do smaku ;)
Gotowe!









Share:

7 komentarze

  1. jak dla mnie to super opcja na obiad,jeśli ktoś (a pewnie jest nas wiele ) jest na diecie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam warzywa z piekarnika, w zasadzie można wrzucic wszystko na co ma sie ochotę i smakuje wysmienicie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda! Prawda! Chociaż ja to dopiero odkrywam :P

      Usuń
  3. śliczne kolorystycznie zestawienie, moje oczy się cieszą, ciekawe jak smakowo się komponuje

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię pieczone warzywa, jeszcze z jakimś fajnym sosem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne! Zapisuję na listę do wypróbowania:).

    OdpowiedzUsuń

Łączna liczba wyświetleń