Dietetyczna Kokosanka


Nigdy nie lubiłam kokosanek. Zawsze myślałam o nich, że to takie niedorobione ciastka. Smak jednak z wiekiem się zmienia, tak jak sam sposób odżywiania - na diecie jada się rzeczy o których kiedyś nawet się nie myślało. Kiedy jest się uzależnionym od słodyczy, i podejmuje się decyzję o ograniczeniu cukru do niezbędnego minimum, trzeba się nakombinować żeby jakoś zaspokoić chętkę na słodkości.

Ostatnio wrzuciłam przepis na Kakaowe Ciasto Dietetyczne, pisałam wtedy, że gdyby wyrzucić kakao, można ciasto dowolne modyfikować. Tak też zrobiłam. Użyłam tylko połowy otrębów, zastępując ich brakującą część kokosem.
Pamiętajcie jednak, że kokos to głównie tłuszcz nasycony, jeśli więc jesteście na diecie, nie objadajcie się nim za bardzo. Więcej o właściwościach kokosu, znajdziecie pod przepisem.


 A oto i przepis :)







Składniki:

-pół paczki otrębów owianych, ok 175g
- 6/7 łyżek kokosu  
- 2 łyżki oleju
- pół szklanki mleka vege
- 2 łyżki Stevi lub cukru
- łyżeczka proszku do pieczenia
- 2 kropelki aromatu śmietankowego

Przygotowanie:

Płatki owsiane moczyć przez minutę w mleku. Po namoczeniu wszystkie składniki wrzucamy do miski i miksujemy.  Miksować należy do czasu dokładnego połączenia wszystkich składników. Formę do pieczenia wyłożyć papierem do pieczenia, i wylać ciasto rozprowadzając je dokładnie łyżką. 
Włożyć do piekarnika rozgrzanego do 250 stopni, piec przez 8 minut, zmniejszyć temperaturę do 150 stopni, i piec jeszcze przez 20 minut.  Najrozsądniej wyregulować temperaturę wg swojego własnego piekarnika. Ja piekłam z termoobiegiem + obie grzałki (dolna i górna).










Nie trzeba się wcale namęczyć, żeby znaleźć kilka informacji dotyczących kokosu. Podam Wam tylko kilka faktów znalezionych na szybko w internecie. Jeśli macie pod ręką jakiś artykuł medyczny, dot. kokosu, chętnie przeczytam i edytuję posta :)

WADY:

- Wiórki kokosowe to przede wszystkim tłuszcz ok 60g/100g
- Zawiera w sobie głónie tłuszcze nasycone ok 58g/100 g
- 100g. kokosu to ok. 600 kalorii

ZALETY:

- Zawierają sporo błonnika
- Zawierają spore ilości żelaza, białka i magnezu, a także miedzi, potasu i kwasu foliowego
- Zawierają witaminy z grupy B i E

Więcej:
Wartości odżywcze w 100 g produktu
Kilokalorie606 kcal
Białko5.6 g
Tłuszcze63.2 g
Węglowodany5.9 g



źródła:
http://dobrydietetyk.pl/forum/wiorki-kokosowe/3495/
http://www.zjedzto.pl/Skladnik/wiorki_kokosowe/
http://tabele-kaloryczne.pl/wiorki-kokosowe,p-528.html

Share:

8 komentarze

  1. kokosanki uwielbiam. podoba mi się, że wykorzystałaś otręby.
    ja właśnie piekę dość dietetyczne babeczki, z jogurtem sojowym i mielonymi orzechami :) zobaczymy co z tego wyjdzie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł! Uwielbiam kokos, a też chcę ograniczyć trochę słodyczę, więc Twoje ciasto jest dla mnie idealne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. wow ,ale pyszności ! uwielbiam kokos ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda na pyszną, dziękujemy za zdjęcie i dodanie naszego bannerka!Pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wszyscy się zachwycają a nikt nie powiedział czy zrobił te ciasteczka, jak wyszły i JAK DŁUGO SĄ ŚWIEŻE. Czy już na drugi dzień nie zamieniają się w kamyczki, albo odwrotnie, są tak kruche, że rozpadają się w rękach. Czy ktoś coś wie na ten temat?
    Achy i ochy PRZED robotą to żadna informacja i zawsze mnie to wkurza.
    Muszę mieć konkretną odpowiedź bo lubię piec a te ciastka są ciekawe. Niestety zainteresowane zjedzeniem ich są tylko dwie osoby z tego jedna to ja. Reszta wyjechała. Nie mam ochoty później zjadać 80% całości i patrzeć jak brzuch mi rośnie.
    Więc: jak długo ciastka są świeże. Czy można je skubać przez trzy dni i nie połamać zębów albo potem jeść łyżeczką w postaci okruchów?
    Czekam na konkretną odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi i ich świeżość, szczelnie zapakowane nie wyschną na wiór przez 3 dni, dłużej bym nie trzymała. Jeśli pozostaną odkryte, wyschną w mgnieniu oka. Niestety. Ja przechowywałam w pojemniku z przykrywką, szczelnie zamknięte i trzeciego dnia były ok. Przy okazji mogę Cię uspokoić, jeśli zrobisz wg podanych składników, porcja nie wyjdzie zbyt duża, więc za długo nie poleżą :)

      Usuń

Łączna liczba wyświetleń