Herbata Grejpfrutowa z Cytryny i Hibiskusa.

              Podobno zimą suszy na mróz. Mnie suszy na pewno, i nie wiem wcale czy na mróz. Po prostu pochłaniam kolejne kubki herbaty, kawy, wody, i przeróżnych mieszanek herbaciano - owocowych. Nie oszczędzam też przy tym goździków, przyprawy do piernika, ani przyprawy do grzańca. W ten sposób powstają moje bezalkoholowe grzańce, i tak też powstała ta dziwna Herbata, do przygotowania której nie użyłam ani grama  grejpfruta, a jednak - jak A. słusznie zauważył smakuje właśnie jak Grejpfrut :)




Herbata "Grejpfrutowa" z Cytryny i Hibiskusa

Składniki ( na dwa spore kubki): 

- Dwa kubki wody
- 6 plastrów cytryny
- 2 łyżeczki suszonych liści hibiskusa
- 3 łyżki cukru ( ja do wersji light użyłam 4 łyżeczki Stevii) / lub wiecej jeśli lubisz na słodko ;)
- pół łyżeczki przyprawy do grzańca

Przygotowanie:

Wodę wlewamy do rondelka, dodajemy cukier lub Stevię i gotujemy. Kiedy woda zacznie się gotować, wrzucamy 6 ok.7 mm plastrów cytryny ( najlepiej obranej), oraz pół łyżeczki przyprawy do grzańca, dokładnie mieszamy, i gotujemy na najmniejszym ogniu, przez minutę. Dodajemy suszone liście hibiskusa i gotujemy jeszcze minutę. 
Po przelaniu napoju do kubka, zachęcam aby po kilku minutach wyciągnąć cytrynę, z czasem herbata robi się przez nią coraz bardziej gorzka. 




Ps.  

Smakuje najlepiej, kiedy na kolanach siedzi wielka-mała Husky i nie chce zleźć :)


Polecam :)


Share:

2 komentarze

  1. Witaj. Twój przepis na tą herbatkę jest super na pewno dziś lub jutro spróbuje wygląda bardzo smakowicie , Piesek Husky śliczny sam chciałbym takiego mieć ale też amstaffy mi się podobająlecz ani jednego ani drugiego mieć nie mogę rodzice się burzą mówią że jak pójde na swoje bede mógł mieć co będę chciał.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo witaminy C, a co za tym idzie kwaśnego smaku - tak jak lubię. Na pewno niedługo spróbuję!

    OdpowiedzUsuń

Łączna liczba wyświetleń