Penne z tofu w sosie pomidorowym.

Jedliście kiedyś tofu? Ja nie.. do dziś..
Poniższy przepis ilustruje mój pierwszy kontakt z Tofu. Jak widać porwałam się od razu, na wędzone, nie wiedząc nawet jak to coś w ogóle smakuje. 
A to wędzone, smakowało mi trochę na oscypka, niby jakby taki kozi biały ser, niby jednak coś innego, ale wędzone jak oscypek i da się obsmażyć! No i stało się, popełniłam niby to włoską niby przypadkową, całkiem smaczną potrawę.



Składniki: 

- Paczuszka Tofu ( jak na zdjęciu)
- 1 duża cebula lub dwie średnie
- 1 puszka pomidorów krojonych bez skórki
- łyżeczka suszonej bazylii
- łyżeczka suszonego oregano
- sól / pieprz do smaku
- łyżka oliwy z oliwek
- duży ząbek czosnku
- Paczka makaronu Penne

Przygotowanie:

Cebulę drobno posiekać, i podsmażyć na niewielkiej ilości oliwy z oliwek.
Tofu pokroić w kostkę, dowolną, u mnie to były niezbyt duże, trochę kostki trochę jednak prostokąty.  Wrzucić na patelnię, na  delikatnie zarumienioną cebulę i podsmażać razem, na średnim ogniu  przez ok. 8 minut. Dodać oregano oraz bazylię, oraz przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku. Dokładnie zamieszać.
Zalać całość pomidorami z puszki i dusić razem przez kolejne 8/10 min. Doprawić do smaku solą i pieprzem.

Makaron ugotować w osolonej wodzie z odrobiną oliwy wg. instrukcji producenta ;)

Sos możemy z makaronem zamieszać, lub przykryć nim makaron już na talerzu. 

Ps. Nie przesadzałabym z solą ..Tofu jest słonawe.









Share:

1 komentarze

  1. takie wykorzystanie tofu to dla mnie czysta uczta! :D
    pozdrawiam,
    szana :)

    OdpowiedzUsuń

Łączna liczba wyświetleń