Naleśniki z bananami curry z bananami

Łączenie różnych, czasem nawet zupełnie przeciwstawnych sobie smaków, to na prawdę ciekawe doświadczenie. Jedliście kiedyś hinduską przekąskę, coś co podjada się tak jak u nas chipsy?
Ja miałam kilka okazji. Niestety nie wiem jak to cudo się nazywało, ale jak tylko przyjaciółka zdradzi mi tajemnicę, na pewno się nią podzielę :) Na razie mogę jedynie powiedzieć, że to połączenie słodko- kwaśnego smaku orientalnych przypraw, ze słodkimi kruchymi snackami czy też słonymi orzechami. Coś zupełnie innego.

Jakiś czas temu przypomniał mi się ten specyficzny smak, i postanowiłam jakoś go odtworzyć, w ten sposób powstały one, cudowne naleśniki, lekarstwo na najgorszego PMSa.. 
Są słodkie, słone, ostre, puszyste, sycące i po porostu boskie.




Pełnoziarniste naleśniki Curry z bananami:

Składniki:

1 szklanka mąki pełnoziarnistej
1,5 i ciut szklanki mleka ryżowego lub sojowego ;)
3 łyżki cukru
1 płaska łyżeczka curry
2 łyżki oleju
2/3 banany

Przygotowanie:

Mieszamy ze sobą wszystkie suche składniki, dodajemy mleko oraz olej i wszystko razem dokładnie mieszamy lub miksujemy. Ja smażyłam naleśniki, uprzednio smarując patelnię bardzo małą ilością oleju.
Smażymy niezbyt cienkie naleśniki, aby łatwo się je przewracało. Po ściągnięciu z patelni na każdym naleśniku układamy pokrojone w plasterki banany i składamy na pół.
Polecam na ciepło, choć zimne są tak samo pyszne!




Kto lubi Curry - Łapka do góry! :)



Share:

4 komentarze

  1. ciekawe ;D ale wygląda pysznie

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm ciekawe smaki , z curry jeszcze nie robiłam , i ten dodatek banana ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Często dodaję curry do ciasta naleśnikowego, do placków ziemniaczanych. Ale nigdy nie łączyłam ich ze słodkimi dodatkami... Bardzo mnie zaciekawiłaś... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na prawde gorąco polecam, dla mnie to byl idealny sposob na przelamanie rutyny w kuchhni! :)

    OdpowiedzUsuń

Łączna liczba wyświetleń