Mleczne kule w syropie z Hibiskusa...


Lubisz na słodko? Ja lubię. Często przepadam w czeluściach słodkich działów w marketach, gdzie szukam, szperam aż znajdę, ten jeden, jedyny, batonik, który właśnie teraz, w tej jednej chwili zbawi mnie od złego.  Staram się jednak, przygotowywać łakocie samodzielnie, tak aby nie wrzucać w siebie wysoko przetworzonego shitu. Poniżej jeden z moich wynalazków, który mogę z czystym sumieniem polecić wszystkim pasibrzuchom. 

Mleczne kule z kaszy manny, w syropie z Hibiskusa. 



Składniki:

Masa na kulki:

- pół szklanki mleka ryżowego 
- 4,5 łyżki kaszy manny błyskawicznej
- 1,5 łyżki cukru
- 1 łyżka masła roślinnego

Syrop Hibiskusowy:

- 50 ml wody
- łyżeczka suszonych liści hibiskusa ( Ja użyłam TEGO)
- 4 łyżki cukru

Przygotowanie:

Do jednego garnuszka wlewamy wodę na syrop, dosypujemy łyżeczkę liści hibiskusa, oraz 4 łyżki cukru.
Energicznie mieszamy, aby cukier się rozpuścił. Doprowadzamy do wrzenia, po czym zmniejszamy lekko ogień, i zostawiamy płyn na kilkanaście minut aż zgęstnieje. Od czasu do czasu mieszamy.
Syrop powinien zacząć gęstnieć po ok 10 minutach, kiedy odparuje już trochę wody. Ja gotowałam go na wolnym ogniu ok 20 minut. Kiedy woda  " zamieni się" w syrop, ściągamy garnuszek z ognia.


Do drugiego rondla wlewamy mleko, dodajemy łyżeczkę masła i 1,5 łyżeczki cukru. Czekamy aż mleko się zagotuje, i zmniejszamy gaz. Do mleka wsypujemy 4, 5 łyżki kaszy manny błyskawicznej i szybko mieszamy. Po ok 20/30 sekundach, ściągamy garnuszek z ognia, jednak cały czas mieszamy. Jeśli powstaną grudki, należy je rozetrzeć łyżką lub widelcem. Kiedy kasza już zupełnie zgęstnieje na sztywną masę, przekładamy ją do zwilżonej zimną wodą miseczki i odstawiamy w chłodne miejsce na kilka minut.
Ja wystawiłam za okno ;)

Kiedy masa się przestudzi formujemy z niej kulki dowolnej wielkości, podajemy razem z syropem.






Ja przepis zachowam na Halloween :) Użyję ich właśnie jako mini "mózgów" albo gałek ocznych. Jestem pewna że ich walory wizualne sprawdzą się w tym okresie.








Share:

3 komentarze

  1. uwielbiam kreatywność w kuchni, a w szczególności w deserach ! :)
    pozdrawiam,
    szana!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, a ja szukałam takiego syropu z hibiskusem, okazuje się, że mogę go zrobić sama!Swietny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  3. okazuje się, że czasem mogę komuś pomóc:) Cała przyjemność po mojej stronie!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Łączna liczba wyświetleń