Ciecierzyca w roli głównej. Ryżotto.


Bardzo ciężko zrobić laikowi dobre risotto. Przynajmniej mi początkowo sprawiało to trochę problemów. Być może wynikalo to z uprzedzenia do ryżu, ktorego pozbyłam się zstosunkowo niedawno, jednak dorga do pysznego ryżotto była kręta
i stroma. Moj sposób na Risotto to minimalizm, staram się nie mieszać ryżu ze zbyt dużą ilością skladników.
Stad przepis na risotto z cieciorką i czerwoną cebulką.

SKŁADNIKI:

- dwa woreczki dlugozarnistego ryżu
- dwie małe lub jedna duża czerwona cebula
- puszka cieciorki
- sól, piepsz, oregano, bazylia
- oliwa z oliwek

PRZYGOTOWANIE:

Ryż ugotować w osolonej wodzie. Cebulkę drobno posiekać, zeszklić na patelni, użyć jednej łyzki oliwy z oliwek.
Na podsmażoną cebulkę wrzucić, wypłukaną wcześniej cieciorkę, dodać przyprawy i zioła.
Ja uzyłam pół łyzeczki soli, szczyptę pieprzu i po pół łyżeczki ziół.
Dusić ok 20 min pod przykryciem.
Wsypać odcedzony ryż, energicznie i dokładnie wymieszać.


Nadaje się do jedzenia na zimno, chociaż ja zdecydowanie wolę ciepłe obiady :)





Share:

0 komentarze

Łączna liczba wyświetleń